Gothcon!

Om snart en månad, d.v.s under påskhelgen, hålls Gothcon här i Göteborg vilket innebär en gigantisk nördfest för alla som gillar rollspel, figurspel, kortspel och brädspel. Det är som ni nog förstår en ganska exotisk och stundtals obehaglig miljö att vistas i. Jag kommer ihåg de åren jag var här som liten magicnörd med skräckblandad förtjusning. Men nu ska jag i alla fall dit igen, den här gången huvudsakligen för att spela brädspel. Jag har nämligen anmält mig i brädspelsturneringen i både Settlers of Catan, Puerto Rico och Agricola, så nu är det för sent att dra sig tillbaka. Dessvärre har de som jag trodde frivilligt skulle vilja följa med avböjt p.g.a av anledningar som att de inte har råd eller inte kan och liknande tramsiga ursäkter.

Så nu uppmanar jag alla: Följ med och spela brädspel med mig för jag vill fan inte vara själv där! Lifta med en gås eller en mås eller sitt inne på toaletten hela tågresan för att undvika biljettkontrollanter (Det går utmärkt, jag har gjort det). Bara kom hit!

Kolla vad kul: http://www.gothcon.se/

, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Valapa #1

JA, jag ska försöka om jag känner mig som den rike.

2009-03-07 @ 22:51:55
URL: http://apewhalemonkeybastard.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback