Finansgrisen

Gårdagens största upptäckt var att ordet "finanskrisen" rimmar på "finansgrisen". Det här är som gjort för en punklåt! ropade Emma och jag tämligen unisont. Det här är vad vi har hittils:

(Tjena) Finansgrisen!
Det var du som skapade finanskrisen!

TILL SLAKT
TILL SLAKT
TILL SLAKT

(Tjena) Finansgrisen!
Det var du som skapade finanskrisen!

TILL SLAKT
TILL SLAKT
TILL SLAKT

OSV ungefär tio gånger. Ackorden som gäller är A och E som vi byter emellan när det ena ackordet börjar bli lite uttjatat.

Några förslag?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Mike

MM en giljotin passar ochså.

2009-03-15 @ 00:05:58
Postat av: Frej

Nja, giljotin känns lite 1700-tal på något sätt. Det här är mer 2000-talspunk. Men om jag ska göra en punklåt om 1700-talet vore det ju skitbra. Tack för tipset!

2009-03-15 @ 11:45:37
URL: http://frejskriver.blogg.se/
Postat av: Valapa #1

Klipp dig och skaffa dig ett jobb inom finanssektorn, jävla punkare!!!!



Det var en bra låt annars, men jag tycker inte att man ska slakta grisar eller människor - bara för att de råkat starta en finanskris eller två! Bättre att säga till på skarpen.

2009-03-15 @ 16:53:46
URL: http://apewhalemonkeybastard.wordpress.com
Postat av: Frej

Ja, det tycker inte jag heller! Men man kan ju inte göra en punklåt som handlar om att säga till på skarpen...

2009-03-15 @ 18:32:55
URL: http://frejskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback