Att skriva roliga mailsvar i allvarliga sammanhang

Idag fick jag ett mail från Adecco, som är ett bemanningsföretag. Ni vet, vidriga skapelser vars syfte är att skapa profit på det faktumet att det råder konkurrens på arbeten. Företagen älskar dem eftersom de slipper allt krångel med att verkligen anställa folk genom att de låter dessa bemanningsföretag sköta den biten. Jag anmälde mig till Adecco i våras vid ett tillfälle av desperat ekonomisk nöd, men har sedan dess inte ägnat företaget mycket tankar.

Nu fick jag plötsligt ett mail från dem, och inte vilket mail som helst - nej, det var faktiskt ett ett jobberbjudande! Och inte vilket jobb som helst - nej, de ville att jag skulle jobba som "promoter" för ett tobaksbolag. Hah! Det är vid sådana här tillfällen jag får chansen att ägna mig åt en av mina intressen här i livet, nämligen att skriva roliga mailsvar i allvarliga sammanhang. Gärna vill jag också få med min avsky för kapitalismen och dess avkommor. Denna gången skrev jag kort och koncist:

"Över min döda jävla kropp att jag kommer stödja tobaksindustrin.

MvH Frej"

Kändes mycket bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Emma

Du kommer snart att få ett mailsvar från dem där det står att du är välkommen att börja promota deras tobak på en gång. Det är precis såna arga och rebelliska människor som du de söker, det passar deras image.

Attans. Kan man säga då.

2009-03-12 @ 23:08:15
URL: http://egentligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback