Hej sommar!

Idag är det sommar och jag har suttit framför en dator och spelat strategispel ungefär fyra sjundedelar av min vakna tid. Spelet handlar om hampa, rutnät och öar, men skitsamma. Nu känner jag en väldigt välbekant känsla, som bara infinner sig när man har spenderat en sommardag framför datorn. Lite uppstissad ångest sådär. Men ändå, det hör faktiskt sommaren till.

Jag har faktiskt gjort en hel massa grejer som involverar naturen och solen och äventyr också. Jag har exempelvis varit på flera stycken BEACH '09 - på sandstrand-beach '09, stenstrand-beach '09 och inte minst klippor i Dalarna-beach '09. I äventyrskategorin har jag tågluffat runt i Sverige med Emma - från Jönköping till Stockholm till Dalarna till Gävle och till slut Östersund, vilket nog är det längsta norrut jag varit. Där var kallt och jävligt, och jag såg inte ens storsjöodjuret. Så långt vill jag inte igen. Men vi spelade Drakborgen och drack läsk i Stockholm, fick fulfräcka fingret av en tonårspojke och drack läsk i Dalarna, posade framför Joe Hill-gården(wow!) och drack läsk i Gävle och drack vin och läsk i Östersund. Det och allt annat var heltrevligt i alla fall.

Jag har också sett spännande naturupplevelser! En gång trampade jag nästan på en rådjursunge som låg i gräset. En annan gång såg jag en huggormsunge nästan äta upp en musunge. Jag har också hört göken säga koko och sett hundratals humlor surra omkring.

Under övriga nyheter har jag lämnat Göteborg och istället flyttat ihop med Emma i Huskvarna. Det är mest väldigt skönt, jag är ganska trött på att bo ensam på sjätte våningen i storstan. Det känns inte riktigt som mig.

Fast nu är jag i Skåne och gör mest ingenting alls, och ska göra det ett tag till hade jag tänkt. Jag borde starta nått nytt spännande projekt jag kan hålla med här, annars vet jag inte riktigt om jag orkar stanna. Den som lever får se.

Ja, det var min sommar, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback