Troligtvis en av världshistoriens bästa låtar

Äntligen, äntligen äntligen! Efter många, många misslyckade sök-försök har jag till slut hittat den på youtube - melodin som spelas när eftertexterna rullar på Nalle Puh på nya äventyr (är inte 100% säker på namnet men på engelska är det i alla fall The New Adventures of Winnie the Pooh). Ett underbart program, och en underbar melodi. Jag upplever en slags känsla av maximal lycka när jag hör den, som jag inte är säker på att jag upplevt i något annat sammanhang. Problemet har bara varit att den tar slut efter cirka 20-30 sekunder (den är mycket kortare i tv-programmet än i klippet nedan) och det är ju inte så ofta man får nöjet att se programmet på tv. Men nu kan jag i alla fall lyssna på låten exakt när jag vill! Jag hoppas bara inte att jag lyssnar sönder den, det vore ytterst trist och tråkigt. Här kommer den i alla fall, ackompanjerad av bulgariska eftertexter:



, , , ,

Kommentarer
Postat av: Valapa #1

En slags maximal lycka är ju den bästa känslan!



Kommer inte ihåg den här låten, lustigt att den gjort så stort intryck på dig och inte på mig - vi är ju trots allt bros.

2009-02-20 @ 09:17:25
URL: http://apewhalemonkeybastard.wordpress.com
Postat av: Linus

eufori är ordet du söker.



jag brukar köra med den här låten när jag är lite nere



http://www.youtube.com/watch?v=cLthhTnleso

tyvärr är ljudkvaliteen kass på den.

2009-02-24 @ 13:59:53
Postat av: Linus

den här låten gjorde ett stort intryck på mig också, det är nog en generationsfråga.

2009-02-24 @ 14:00:48

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback